Séminaire CPU_Chuanju XU "Numerical methods for abnormal diffusion equations"

le 01 octobre 2015 à 14h

Dans le cadre de son premier axe "Calcul scientifique", le cluster CPU accueillera Chuanju Xu (Xiamen University) qui présentera un exposé intitulé « Numerical methods for abnormal diffusion equations »

Le séminaire aura lieu le 1er Octobre 2015, à 14h à l'IMB (Salle 1 – IMB, 351 cours de la libération 33400 Talence).

Chuanju XU (Xiamen University, China)

Titre: Numerical methods for abnormal diffusion equations

Résumé: In this talk, I will present some efficient numerical methods for fractional differential equations modelling abnormal diffusion. The main ingredients include:

1) High order methods for time space abnormal diffusion equations;

2) Spectral methods for space fractional partial differential equations.

We will discuss the existence and uniqueness of the weak solution of a kind of boundary value problems, and their spectral approximations based on the weak formulations. Particularly, I will talk about fast spectral methods for high dimensional fractional diffusion equations.

Dernière mise à jour lundi 21 septembre 2015